REGULAMIN KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO MEDOMAX

1. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin korzystania ze sklepu internetowego („Sklep”), dostępnego pod adresem medomax.pl („Regulamin”), jest skierowany do Klientów będących konsumentami oraz określa zasady korzystania ze Sklepu, w tym zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.
  2. Sklep prowadzi działalność handlową w zakresie sprzedaży przez sieć Internet produktów przez Sprzedawcę, zwanych dalej: „Produktami”.
  3. Sklep prowadzi sprzedaż na rzecz osób fizycznych zawierających ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową („klient”). Podmioty, do której nie stosują się przepisy o ochronie konsumentów, w celu zakupu Produktów powinny skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej w celu ustalenia zasad sprzedaży Produktów.
  4. Sklep prowadzony jest przez Qualitime sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Towarowa 35/31, 00-869 Warszawa, spółkę wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 732165, NIP 1182173705, kapitał zakładowy 50.000 zł. („Sprzedawca” lub „Medomax”).

Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się przez pocztę elektroniczną: kontakt@medomax.pl, od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17, z wyłączeniem sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy.

2. Korzystanie ze Sklepu

  1. Do korzystania ze Sklepu nie jest wymagana rejestracja. Konieczne są:
    a.
    uprzednia akceptacja Regulaminu oraz polityki prywatności przez Kupującego oraz
    b. zobowiązanie się do przestrzegania wszystkich zawartych w nim zasad przez Kupującego.
  2. Kupujący, korzystając ze Sklepu, może wyrazić zgodę na otrzymywanie od Medomax informacji handlowej (w szczególności informacji o promocjach, wydarzeniach, nowych Produktach, nowych funkcjonalnościach Sklepu lub innych towarach lub usługach oferowanych przez Sprzedawcę lub podmioty z nim współpracujące, innych portalach/serwisach internetowych prowadzonych przez Sprzedawcę lub podmioty z nimi współpracujące), na podany przez Kupującego przy składaniu zamówienia adres e-mail oraz przez indywidualne komunikaty kierowane poprzez Sprzedawcę do nieokreślonej liczby Kupujących. Zgoda ta może być odwołana w każdym czasie przez wiadomość e-mail wysłaną do Sprzedawcy lub przez kliknięcie na link znajdujący się w e-mailu od Sprzedawcy pod taką informacją handlową.

3. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu

  1. Do korzystania ze Sklepu wymagane są:
    a. dostęp do Internetu;
    b. poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa akceptująca pliki typu cookies – Microsoft Internet Explorer w wersji nie niższej niż 7.0 lub Mozilla Firefox w wersji nie niższej niż 2.0;
    c. włączona obsługa cookies oraz JavaScript;
    d. czynne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z niedostosowania się Kupującego do wskazanych wyżej wymogów technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym się posługuje. W szczególności dotyczy to sytuacji, gdy Kupujący niepoprawnie skonfigurował lub nie skonfigurował konta poczty elektronicznej i wskutek tego nie otrzymuje wiadomości e-mail od Sprzedawcy do Kupującego lub nie wysyła wiadomości od Kupującego do Sprzedawcy.
  1. Prawa autorskie
  1. Produkty zostały zaprojektowane przez lub specjalnie na potrzeby Medomax. Ich wzory stanowią wzory przemysłowe, a elementy graficzne stanowią utwory w myśl ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawnej.
  2. Autorskie prawa majątkowe do Produktów oraz prawa do wzorów przemysłowych przysługują Medomax, zaś autorskie prawa osobiste – ich autorom.
  3. Kupno Produktów nie daje Kupującemu żadnych autorskich praw majątkowych ani osobistych  do Produktów ani praw do wzorów przemysłowych. W szczególności Kupującemu nie wolno zwielokrotniać Produktów ani ich wzorów lub dokonywać ich rozpowszechniania;

5. Zaproszenie do negocjacji

  1. Treści zawarte na stronie Sklepu, w tym w szczególności prezentacje i opisy Produktów, nie stanowią oferty, a jedynie zaproszenie do składania ofert (negocjacji) przez Kupującego.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Produktów oraz cen Produktów znajdujących się na stronie Sklepu oraz przeprowadzenia i odwoływania wszelkich rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaży.

6. Złożenie zamówienia

  1. Kupujący może złożyć zamówienie w ten sposób, iż wyszuka interesujący go Produkt, zapozna się z jego opisem i prawidłowo wypełni formularz zamówienia. Podczas składania zamówienia Kupujący uzyskuje informacje o ewentualnych ograniczeniach dotyczących dostarczania oraz akceptowanych sposobach płatności.
  2. Przed wysłaniem formularza zamówienia przez Kupującego pojawia się przycisk z widocznymi słowami: „Kupuję i płacę”. Z chwilą kliknięcia na ten przycisk następuje złożenie zamówienia przez Kupującego.
  3. Doręczenie formularza zamówienia Sprzedawcy przez Kupującego oznacza złożenie przez niego oferty kupna, w rozumieniu Kodeksu cywilnego, Produktu w tym zamówieniu wskazanego.
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki nieprawidłowego lub niezrozumiałego wypełnienia formularza przez Kupującego, w takim wypadku zamówienia nie będą realizowane. Prawidłowe wypełnienie formularza oznacza, iż Kupujący powinien uzupełnić wszystkie rubryki oznaczone jako pola obowiązkowe, a dane powinny być zgodne ze stanem rzeczywistym.
  5. Sprzedawca dokonuje przyjęcia zamówienia poprzez wysłanie e-maila na adres e-mail Kupującego podany w formularzu zamówienia. E-mail ten stanowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży Materiału, zawiera on podsumowanie zamówienia wraz z ceną do zapłaty i linkiem do strony, na której można dokonać płatności. Z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę następuje zawarcie umowy sprzedaży.

7.  Rozpoczęcie realizacji zamówienia, zapłata Ceny, dostawy

  1. Ceny Produktów prezentowanych na stronie internetowej Sklepu podane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT, lecz nie zawierają kosztów dostawy. Na ostateczną kwotę do zapłaty przez Klienta składa się Cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe). Są one każdorazowo widoczne dla Kupującego przed złożeniem zamówienia. Są one wiążące od chwili przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę. Niezwłocznie po przyjęciu zamówienia Sprzedawca wysyła Kupującemu informacje niezbędne do dokonania płatności.
  2. Warunkiem rozpoczęcia realizacji zamówienia przez Sprzedawcę jest uprzednia zapłata Ceny przez Kupującego. Kupujący wyśle Produkty w terminie 15 (piętnastu) dni od zawarcia umowy sprzedaży i otrzymania Ceny, chyba że w informacji o Produkcie wskazany jest dłuższy termin wysyłki. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach wysyłki, terminem wysyłki jest najdłuższy podany termin.
  3. Kupujący zobowiązany jest zapłacić Cenę w terminie 5 (pięciu) dni od zawarcia umowy sprzedaży, a w przypadku braku otrzymania Ceny w tym terminie, zamówienie zostanie anulowane. Datą zapłaty jest data otrzymania przez Sprzedawcę informacji o zaksięgowaniu wpłaty przez pośrednika obsługującego płatności (przelewy24.pl).
  4. Kupujący może dokonać zapłaty za Produkty tylko z wykorzystaniem systemu przelewy24.pl obsługiwanego przez firmę PayPro S.A.
  5. Kupujący obowiązany jest podać dokładnie ten tytuł wpłaty, który wyświetli się na stronie po kliknięciu przycisku „Płacę”, bez jakichkolwiek modyfikacji. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki niewłaściwie podanego tytułu wpłaty przez Kupującego.
  6. Wszelkie koszty zapłaty (w tym koszty przelewu transgranicznego) obciążają Kupującego.
  7. Dostawa Produktów odbywa się wyłącznie na terenie Polski. W przypadku dostaw zagranicznych, prosimy o kontakt w celu ustalenia, czy istnieje możliwość wysyłki i jaki jest jej koszt.
  8. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wszywane Klientowi na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia. Nie ma możliwości odbioru osobistego.

8. Faktury i paragony

  1. Kupującemu zostanie wystawiona faktura VAT lub paragon.
  2. Jeśli Kupujący chciałby otrzymać fakturę VAT, obowiązany jest podać prawidłowo wszelkie wymagane przez przepisy prawa dane do faktury, najpóźniej w momencie składania zamówienia.
  3. Kupujący, dokonując zakupu, wyraża zgodę na przesyłanie paragonów, faktur, duplikatów faktur oraz ich korekt przez Sprzedawcę w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w zamówieniu. Kupujący zobowiązuje się przyjmować faktury i paragony w formie papierowej w przypadku, gdy przeszkody techniczne lub formalne uniemożliwią Sprzedawcy przesyłanie faktur drogą elektroniczną.

9. Prawo odstąpienia od umowy

  1. Klient (będący konsumentem) może odstąpić od umowy sprzedaży, bez podania przyczyn w terminie 14 (czternastu) dni od zawarcia umowy. Bieg tego terminu rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Klientowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  2. Odstąpienie od umowy wykonuje się przez oświadczenie złożone Sprzedawcy, na przykład w formie e-mailowej z adresu e-mail wskazanego przy składaniu zamówienia na adres e-mail Sprzedawcy wskazany w Regulaminie (kontakt@medomax.pl). Oświadczenie można złożyć na formularzu którego wzór udostępniony został na stronie medomax.pl, jednak wykorzystanie formularza nie jest obowiązkowe.
  3. W takim wypadku Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego odesłania Produktu na adres Sprzedawcy: Qualitime sp. z o.o., ZWROTY, ul. Towarowa 35/31, 00-869 Warszawa, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
  4. W razie wykonania prawa odstąpienia umowę sprzedaży uważa się za niezawartą. Sprzedawca zwróci Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia, innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę. Sprzedawca może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania. Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  5. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produkty wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. W celu stwierdzania charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy mogą Państwo normalnie otworzyć lub rozpakować paczkę, by sprawdzić cechy i funkcjonowanie rzeczy oraz zbadać ją w sposób przyjęty zwyczajowo w sklepach stacjonarnych.
  6. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umowy:
    a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    b.w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    c. w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
    d. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
    e. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
    f. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    g. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
    h. o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.


10. Reklamacje

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Produkty wolne od wad.
  2. Jeśli Produkt posiada wady, Kupującemu przysługują roszczenia z tytułu rękojmi na zasadach określonych w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego.
  3. Kupujący, który chce skorzystać z uprawnień, o których mowa w ust. 2, zobowiązany jest w tym celu niezwłocznie poinformować Sprzedawcę drogą elektroniczną pod adresem: kontakt@medomax.pl, załączając szczegółowy opis wady Produktu („reklamacja”), oraz odsyłając Produkt na adres: Qualitime sp. z o.o., REKLAMACJE, ul. Towarowa 35/31, 00-869 Warszawa.
  4. Reklamację składa się poprzez jej przesłanie wraz z paragonem lub fakturą VAT (jeśli została wystawiona), a jeśli nie została wystawiona lub nie jest dostępna – wraz z dokumentem potwierdzającym zapłatę Ceny (np. wydrukiem z konta bankowego, innym dowodem zapłaty).
  5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania zawartego w reklamacji niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia doręczenia reklamacji i Produktu objętego reklamacją Sprzedawcy.
  6. Sprzedawca pokrywa koszty uzasadnionych reklamacji, w zakresie wymaganym przez obowiązujące przepisy.

11. Dane osobowe

  1. Sprzedawca jest administratorem danych osobowych Kupujących.
  2. Kupujący podaje przy składaniu zamówienia następujące dane osobowe:
    a. Imię i nazwisko lub Firma;
    b. adres e-mail;
    c. adres;
    d. NIP.
  3. Kupujący wyraża zgodę na:
    a. Przetwarzanie, gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, udostępnianie i usuwanie swoich danych osobowych przez Sprzedawcę w zakresie niezbędnym do wykonania umowy sprzedaży.
    b. Przetwarzanie, gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, udostępnianie i usuwanie swoich danych osobowych przez Sprzedawcę w celach statystycznych.
  4. Sprzedawca niniejszym informuje Kupującego o przysługujących mu na podstawie przepisów o ochronie danych osobowych uprawnieniach, a w szczególności o:
    a. prawie wglądu do jego danych, żądania ich korekty lub uzupełnienia oraz usunięcia;
    b. adresie siedziby i pełnej nazwie administratora danych;
    c. przewidywanych odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych, którymi są wyłącznie pracownicy Sprzedawcy lub osoby świadczące usługi na rzecz Sprzedawcy, w zakresie związanym z działalnością Sklepu;
    d. dobrowolności podania danych.
  5. Sprzedawca wykorzystuje cookies – plik tekstowy, dzięki któremu Kupujący zostanie rozpoznany w systemie i może otrzymać spersonalizowane treści na stronie. Pliki cookies są domyślnie akceptowane przez wszystkie przeglądarki internetowe.

12. Odpowiedzialność Sprzedawcy

  1. Sprzedawca nie ponosi w szczególności odpowiedzialności za zdarzenia wynikłe z:
    a. Niedostosowania się Kupującego do wymogów technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym Sprzedawca się posługuje.
    b. Braku możliwości dostępu do Sklepu wynikającego z przyczyn od Sprzedawcy niezależnych; w tym uniemożliwienia dostępu do Sklepu przez podmiot świadczący usługi telekomunikacyjne lub podmiot świadczący usługi hostingowe.
    c. Siły wyższej.
    d. Awarii, przyczyn leżących po stronie dostawców usług, w tym Internetu, dostawców serwerów, awarii sprzętu lub oprogramowania Kupującego.
    e. Niezamierzonych błędów czy luk bezpieczeństwa w oprogramowaniu Sklepu.
    f. Błędów czy luk bezpieczeństwa w użytej technologii, zarówno w oprogramowaniu serwerów internetowych, jak i w oprogramowaniu Sklepu.
    g. Niewłaściwego korzystania ze Sklepu przez Kupującego; niezastosowania się do treści zamieszczonych w Sklepie.
    h. Przerwy technicznej w funkcjonowaniu domeny, w przypadku planowanej, bieżącej obsługi serwera oraz oprogramowania Sklepu.
    i. Złośliwej lub naruszającej prawo działalności użytkowników Internetu czy korzystających ze Sklepu.
    j. Naruszenia innych postanowień Regulaminu przez Kupującego.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za oznaczenie jego e-maili jako spam przez dostawcę usług poczty elektronicznej, z której korzysta Kupujący.
  3. W sytuacji aktualizowania oprogramowania (w tym także wprowadzania nowych funkcjonalności) oraz prac konserwacyjnych Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowego wyłączenia działania Sklepu lub niektórych jego funkcji. Zamówienia złożone w tym czasie będą realizowane po zakończeniu procesu aktualizacji lub prac konserwacyjnych.

13. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    a. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
    b. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą. 
  3. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

14. Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych. 

Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.